ovoce jídlo

10 nejčastějších chyb při hubnutí

Vánoce i Silvestr jsou za námi a jen málo kdo se ubránil obžerství. Kapr, salát, chlebíčky a cukroví nás lákali ze všech stran a výsledkem jsou kila navíc. Už jste se pustili do novoročního hubnutí? Dávejte si ale pozor, jak nabraná kila shazujete. Může se stát, že děláte tyto největší chyby!

Držíte špatnou dietu

Máte pár kilo navíc a jste naprosto odhodlaní, že vydržíte vše jen abyste dosáhli štíhlé postavy a kil se rychle zbavili? Tak rychle zabrzděte. Než se pustíte do nějaké diety, měli byste zvážit, jestli ji vůbec zvládnete.

Pokud nejste zvyklí na přísné diety, vyhněte se těm, při kterých si nedopřejete ovoce, zeleninu, mléčné výrobky a maso. Dlouhodobě to pak nezvládnete. Zaměřte se spíše na pestré diety, u kterých nebudete tolik trpět a vydržíte ji i několik měsíců.

Pokud si sami nevíte rady s hubnutím, poraďte se se svým lékařem. Může vám předepsat lék, díky kterému zhubnete.

Z diety máte stres

Pokud jste si už vybrali správnou dietu, tak vám gratulujeme. Ale nezapomeňte na to, že vše začíná v hlavě. Pokud si myslíte, že když si při dietě dáte sladké ovoce nebo pečivo a nezhubnete, opravdu nezhubnete. Musíte dietě věřit a na všem, co dovoluje,  si pochutnat. Pokud máte celou dobu stres a přemýšlíte o každém kilu navíc, tak je to rozhodně špatně.

Vyhýbáte se tučnějším výrobkům

Když chcete zhubnout, neznamená to, že musíte jíst vše jenom „light“. Při dietě si můžete klidně dopřát i bílý tučnější jogurt nebo tvaroh s tukem do 3 %. „Light“ jogurty mají sice snížený obsah tuku, ale aby měl vůbec nějakou chuť, je běžně dochucován. A někdy je tak v závěru ještě tučnější než normální jogurt. Takže se rozhodně nebojte polotučných nebo tučných výrobků.

Ovoce si dáte klidně i večer

Ovoce je přece lehké a zdravé a rozhodně po něm nemůžeme přibrat. Tak to je velký omyl! Pokud si dopřáváte ovoce po celý den, rychle toho nechte.

Ovoce je sice zdravé, ale také kalorické. Takže byste ho měli jíst jen v dopoledních hodinách nebo před sportem.

Na sušené nebo kandované ovoce rovnou zapomeňte, je dochucené cukry, a to vám na dietě rozhodně nepřidá.

Chci zhubnout? Tak to vejce ani náhodou!

Tak tohle je další chyba, kterou dělá většina z nás při hubnutí. Naopak! Odborníci se shodují na to, že vejce je ideální potravinou při dietě. Má dostatek bílkovin a není až tak kalorické. Takže si ho dejte pěkně k snídani a nevyhýbejte se mu.

Žádné tuky!

HubnutíTuku se chceme zbavit, takže se mu přece vyhneme velkým obloukem. To je ale jen další z chyb! Tuku bychom se ani při dietě neměli vyhýbat. Samozřejmě, že si neosmažíte sýr, ale třeba olej do salátu vám jen prospěje.

Další tuk, na kterém si klidně můžete pochutnat najdete v bílém jogurtu, rybím mase,  v různých druzích ořechů nebo semínkách. Tento tuk je zdravý, takže se nemusíte bát, že by vám nějak uškodil.

Když budu pít hodně vody, zhubnu!

Tohle je jeden z největších omylů, který dělají Češi při hubnutí. Samozřejmě je důležité, abyste pili hodně vody. Ale tím, že budete zavodňovat organismus rozhodně nezhubnete a kalorie nespálíte. Při dietě byste ale samozřejmě měli pít čistou vodu či neslazené čaje.

Pravidelně chodím do fitka, tak můžu jíst cokoliv

Cvičení je při hubnutí velmi důležité. Pokud se budete pravidelně hýbat, samozřejmě zhubnete jednodušeji. Neznamená to ale, že můžete jíst cokoliv. Úprava jídelníčku je velmi důležitá. A pokud si dáte k obědu pizzu a k večeři knedlo, zelo, vepřo, tak můžete cvičit klidně každý den, ale nebude vám to k ničemu platné.

Když si nedám oběd, tak rychleji zhubnu

Ten, kdo chce zhubnout, má někdy tendenci vůbec nejíst. Ale to je to nejhorší, co můžete udělat. Možná si myslíte, že  vaše břicho se zmenšilo a cítíte se lépe, ale to je jen dočasný stav. Vynechání snídaně, oběda či večeře není dobré. Raději snižte příjem kalorií. Pokud budete jídla vynechávat a trápit tak žaludek, zaděláváte si na velký zdravotní problém.

Budu jíst 6x denně a rozhodně neztloustnu

Tak to je velký omyl! Nikdo zatím nikdy nedokázal, že by tohle byla pravda. Je dobré se samozřejmě nepřejídat a jíst menší porce. Ale 6 menších porcí jídla denně vám nezaručí štíhlou postavu. Jestli si stejné množství jídla rozdělíte do tří nebo šesti porcí, je v závěru opravdu úplně jedno. Více se dozvíte na www.nebuduobezni.cz.

(red)

Jdi na vrch
%d blogerům se to líbí: