Podnikatel roku byl vyhlášen tento týden na brněnském hejtmanství
Vítěz soutěže „EY – Podnikatel roku 2017 Jihomoravského kraje“ vyhlásili včera v zastupitelském sále brněnského hejtmanství. Stal se jím Oliver Dlouhý, zakladatel a spolumajitel společnosti Kiwi.com s.r.o., která patří mezi historicky nejúspěšnější české startupy s miliardovým globálním byznysem a zákazníky po celém světě.
Převálcoval i ty zkušenější
Jde o letenkové vyhledávače v ČR i ve světě, kde denně zpracovávají pobočky Kiwi na 6000 objednávek. Přestože věkem patří Dlouhý mezi začínající podnikatele, v Jihomoravském kraji rozhodnutím poroty zvítězil nad všemi zkušenými podnikatelskými matadory.
Úspěch mladého podnikatele
„Jsem velice hrdá na Olivera a na Kiwi.com, protože to, co dokázal, je skutečný úspěch. Od našeho zrodu v roce 2012 až dodnes jsme společně z malého brněnského startupu vybudovali globální firmu, která má více než 1700 zaměstnanců.
Věříme, že budeme moct úspěšně reprezentovat Jihomoravský kraj i Českou republiku ve finále soutěže,“ uvedla Tereza Lišková, PR manažerka společnosti Kiwi.com, která za vítěze převzala cenu (viz. foto).
Celostátní kolo v Monte Carlu
Vítězové regionálních kol této nejprestižnější světové soutěže podnikatelů EY (Enterprenuer Of The Year) postupují do celostátního kola a ti nejlepší zazáří v červnu 2018 na světovém vyhlašování tohoto klání v Monte Carlu.
Z jižní Moravy byl např. v roce 2005 celostátně neúspěšnější brněnský zakladatel a majitel dopravní firmy žlutých autobusů a dnes i vlaků Student Agency a RegioJet Radim Jančura.
Vzor pro začínající podnikatele
I letošní ročník má velmi dobré podhoubí pro podnikání. Hejtman Bohumil Šimek si jen posteskl, že peníze, které odvádějí jihomoravští podnikatelé do státního rozpočtu se v plné výši nevracejí k využití zpět na jižní Moravu.
Soutěž má přesto ukázat veřejnosti vynikající osobní příklady v podnikání, které mohou být vzorem po mladé, začínající podnikatele.
Stojí za tím velká dřina
Na rokování zaznělo, že podnikatelská společnost není jen ona bublina, kterou lidi vidí v televizi. Je to masa podnikatelů, kteří tvrdě makají, dřou a snaží se bojovat o své místo na slunci. I kvůli zaměstnancům, aby jim dali slušné pracovní podmínky.
Je to velmi osamělá práce takzvaně proti proudu. „Je moc dobré vědět, že nejsme sami, že i hodně dalších podnikatelů jde proti proudu v úsilí za zlepšení situace ve svém pracovním oboru a na trhu,“ uvedli v Brně drobní i velcí byznysmeni.