Starosta Brno-střed předal 15 neziskovým organizacím šeky v hodnotě téměř 300 tisíc korun

Keramická pec pro denní stacionář, podpora terénní odlehčovací služby, projekt „Pohotovost“, nové vybavení či pomoc dětem s postižením zraku. To jsou jen některé z projektů, které se v Brně přihlásily do programu „Vy rozhodujete, my pomáháme“. V Brně zvítězilo celkem 15 projektů a šeky v hodnotě téměř 300 tisíc korun neziskovým organizacím slavnostně předal starosta městské části Brno-střed Vojtěch Mencl společně se zástupci společnosti Tesco. 

Na prvních místech se v Brně umístily organizace Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno s 9886 body s projektem „Pomozte dětem s postižením zraku získat lepší pohled na svět“, Zdravotní klaun, o.p.s. s 14 987 body s projektem „Pohotovost“, Dům pro Julii z.ú. s 7 394 body, který využije finance na podporu terénní odlehčovací služby a Hospic sv. Alžběty o.p.s. s 6 097 body, který bude investovat do nového vybavení. Absolutním vítězem se v Brně s 18 273 body stala organizace Ruka pro život o.p.s. s projektem „Keramická pec pro denní stacionář a domov pro osoby se zdravotním postižením“.

Šeky za téměř 300 tisíc korun předal v zahradě Hospice Sv. Alžběty starosta Brno-střed Vojtěch Mencl společně s ředitelem hypermarketu Tesco Brno Královo Pole Miloslavem Viktorinem. V městské části Brno-střed se v současné době nachází pouze Tesco Dornych, do budoucna se plánuje koncern menších obchodů Žabka, které patří do gesce OC Tesco. „Je moc hezké, že si lidé vzájemně pomáhají. A je logické, že lidé s dobrým srdcem chtějí podporovat ty, kteří to potřebují. Zapojení spousty anonymních zákazníků Tesca je toho dobrým příkladem. Jsou to lidé, kteří pomáhají jen tak, nikdo je neznáme. Rád bych jim proto vzkázal, že si jich za to vážím,“ řekl starosta Brno-střed Vojtěch Mencl.

„Velmi mě těší, že jsme mohli již po šesté podpořit neziskové a příspěvkové organizace s jejich projekty a zlepšit tak kvalitu života v Brně a okolí. Do programu ´Vy rozhodujete, my pomáháme´ se s každým dalším kolem hlásí více organizací, za což jsme velmi rádi. Děkuji všem, kteří vítězné projekty podpořily a těším se na 7. kolo programu,“ řekl ředitel hypermarketu Tesco Královo Pole Miloslav Viktorin.

„Je pro nás velkou ctí, že předání šeků proběhlo u nás v Hospici sv. Alžběty a zároveň potvrzení, že dlouhodobá spolupráce vychází z podpory veřejnosti, kterou nám dlouhodobě zákazníci Tesco projevují. A tím nás samozřejmě povzbuzují do další práce v oblasti rozvoje kvality péče a v neposlední řadě v rozvoji našeho hospice a připravované dostavby a rekonstrukce,“ řekl Karel Kosina z Hospice Sv. Alžběty.

Unikátní grantový program Nadačního fondu Tesco „Vy rozhodujete, my pomáháme“ podporuje od roku 2016 veřejně prospěšné projekty neziskových a příspěvkových organizací po celé České republice. Program cílí především na malé projekty, které se zasazují o pozitivní změnu okolního prostředí.

Do 6. kola programu se přihlásilo celkem 565 projektů z celé České republiky. Na základě hodnocení odborného garanta Nadace rozvoje občanské společnosti postoupilo do zákaznického hlasování 270 nejlepších z nich. Ty soutěžily o přízeň zákazníků v 90 regionech v rámci celé republiky.

V období od 17. června do 14. července 2019 měli pak zákazníci možnost rozhodnout, kdo obdrží granty ve výši 30 000 Kč, 16 000 Kč a 10 000 Kč. Žeton pro jeden z nominovaných projektů vhodilo neskutečných 3 257 412 zákazníků v České republice. Absolutním vítězem se stala organizace AMA – Společnost onkologických pacientů, jejich rodinných příslušníků a přátel, která získala neuvěřitelných 61 352 hlasů.

Za 6 kol program dosáhl skvělých výsledků, a to především díky enormnímu zájmu místních neziskových organizací a úžasné podpoře zákazníků i zaměstnanců společnosti Tesco. „Bylo darováno více než 23 milionů korun na realizaci 1080 dobročinných projektů z celkových 3441 přihlášených organizací. Do hlasování se zapojilo neuvěřitelných 20,7 milionů zákazníků, kteří rozhodli o podpoře jejich oblíbených projektů. Naši zákazníci nejvíce ocenily projekty zaměřené na děti, zdravotně znevýhodněné, rodiny nebo sociálně slabší obyvatele či seniory,“ říká Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro Českou republiku.

FOTO: Tesco

Jdi na vrch