Řidiči v Brně Husovicích si v roce 2022 oddechnou, ale teď se zapotí

Další úsek stavby Velkého mětského dopravního okruhu (VMO) Brna od Husovického tunelu na Vinohrady je na startu. Tato složitá půldruhakilometrová mostní stavba na severovýchodě města má stát čtyři miliardy korun a trvat čtyři roky.

Její trasa povede na sloupech po estakádě z tunelu přes Tomkovo náměstí a řeku Svitavu, následně překoná maloměřické železniční seřazovací nádraží a pokračuje do stáně k obdonímu domu LeRK (tj. Levně, rychle kvalitně). Tam sjede dolů na křižující Rokytovu ulici.

To prý dočasně, než se zvládne stavba dalšího úseku VMO dalším tunelem pod Věstonickou ulicí v Městské části Brno – Vinohrady s vyústěním na povrch u čerpadla ÖMV v Jedovnické ulici. Stavba vinohradského tunelu měla být původně součástí jedné společné stavby s estakádou od Husovického tunelu, aby trantit nevedl na povrchu krajem sídliště.

První dva domy půjdou k zemi

Na základě smlouvy o spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic má město za úkol majetkoprávní přípravu potřebných pozemků. K zemi půjdou první dva domy v Provazníkově ulici.

Jejich technický stav neumožňuje další údržbu. Jako nejvhodnější nabídka pro demolici byla vybrána společnost IDPS. Za více než 2,5 milionu Kč odstraní tyto první dva domy letos na podzim.

Další demolice v roce 2019

„Demolice dalších objektů na Provazníkově, které město postupně vykoupilo, bude následovat v roce 2019. Další budovy jsme již demolovali loni současně s rekonstrukcí křižovatky Karlova/Provazníkova.

Důležitou částí přípravných prací je také pokračující rekonstrukce ulice Valchařská a připravovaná rekonstrukce Zábrdovické – obě tyto ulice budou v budoucnu sloužit jako objízdné trasy při stavbě velkého městského okruhu,“ zdůraznil náměstek primátora pro investice, majetek a dopravu Richard Mrázek.

Jdi na vrch