Brno hlavní nádraží

Výluka na hlavním nádraží, nástupiště 5. a 6.

Od 16. července se v Brně hl. n. uskuteční dlouhodobá výluka, během které budou mj. vyloučeny z provozu koleje u 5. a 6. nástupiště (takzvané kusé koleje).

Omezení přestanou platit s koncem letošního jízdního řádu, 8. prosince. Pětiměsíční opravy se nejvíce dotknou vlaků ve směru od Střelic – tratě 240 a 244, tedy linky S4 a S41, a rychlíkové linky R11 Brno – Jihlava – České Budějovice – (Plzeň). Denně se výluka dotkne asi stovky spojů Českých drah, pro které musel národní dopravce zajistit náhradní dopravní řešení.

Důvodem je zahájení dvou velkých rekonstrukcí železničních mostů přes Hybešovu a Křídlovickou ulici. Některé vlaky proto od září začnou opět využívat brněnské Dolní nádraží, kde již začaly první stavební úpravy k dočasnému užití velkým množstvím cestujících.

Vlaky s příjezdem od Střelic budou končit v Brně – Horních Heršpicích a do centra mají pokračovat náhradní dopravou. Dopravní manažeři přiznali, že dosud se jim podařilo sehnat málo náhradních autobusů.

Nádraží dosud, nádraží poté

Dosavadní brněnské hlavní vlakové nádraží, přezdívané Nádr či Hlavas, slouží veřejnosti už přes půldruhové stovky let. Denně ho využívá na 80 000 cestujících, většinou mimobrněnských. To se nezmění ještě příštích možná patnáct či dvacet let, než v Brně konečně postaví nové moderní hlavní nádraží v odstavné poloze U řeky.

Pojmenujte své nádraží

Magistrát však už nyní chce, aby lidé budoucí nádraží už nyní nějak pojmenovali, například po některé slavné brněnské osobnosti nebo po nějakém historicky zajímavém místě v Brně.

Zahájilo internetovou anketu a kampaň na pojmenování nádraží na: www.nasnovejnadr.cz .  Tištěné formuláře jsou k vyplnění na podatelně magistrátu na Dominikánském náměstí. Deset nejlepších návrhů z návrhů podaných do konce letních prázdnin postoupí do druhého kola, které potrvá do 28. října.

O den později město zveřejní vítězný návrh. Do akce s návrhy pojmenování budoucího nádraží se zapojili zatím především vtipálci.

Jdi na vrch