Tramvajové tratě v Brně se zbaví vlnek
Přes šestadvacet kilometrů tramvajových tratí v Brně se zbaví vlnek. Dopravní podnik moravské metropole začal brousit kolejnice. Práce potrvají přes měsíc.
Drobné vlnky vznikají na kolejnicích při běžném provozu. Výrazně zvyšují hlučnost, vibrace a taky nepříznivě působí na jízdu tramvají. Vlnky se odstraňují strojními bruskami.
Efekt nespočívá pouze ve výrazné zmenšení hluku při jízdě, menší opotřebení tramvajových tratí a také vozidel. Kolikrát bude muset bruska po vybraném úseku projet, závisí vždy na míře vlnkovitosti.
Broušení kolejí je pravidelná údržba
„Broušení je součástí pravidelné cyklické údržby tramvajových tratí, které provozuje brněnský dopravní podnik. Jde o efektivní způsob údržby. Navíc přináší související efekty směrem k vnějšímu prostředí jako je snížení hluku a vibrací.“
„Brousit se bude např. v úseku Hybešova – Václavská, Novolíšeňská – Mifkova, smyčka Řečkovice – Hudcova – Semilasso. Dohromady projde strojním broušením sedm úseků, což činí 26 370 metrů tramvajových tratí,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Opravovat se bude v noci
Broušení je naplánováno na noční hodiny přibližně od 23 hod do 04.30 hodin, kdy tramvaje nejezdí. Opravy se tak cestujících nedotknou. Jednorázově budou hlukem dotčeni obyvatelé domů v lokalitách, kde budou práce probíhat.
Za posledních sedm let nechal DPMB zbrousit přes sto kilometrů tramvajových tratí. Podle prvotních odhadů potrvá letošní broušení kolejnic do konce července a vyjde na více než 4,6 milionu korun.