Lodě na Brněnské přehradě mají trable s délkou trasy
Hladina Brněnské přehradní nádrže klesá hlavně výparem o čtyři centimetry za den. Když spadla pod úroveň 228 metrů nad mořem, přehradní flotila parníků Dopravního podniku města Brna (DPMB) ohlásila zkrácení jízd z přístaviště Bystrc jen po hrad Veveří.
V úseku dalších kilometrů v tamním úzkém údolí hrozí lodím na nízké vodě kolize se dnem nebo se blízkými břehy.
Hrozí omezení délky lodní trasy
Generální ředitel DPMB Miloš Havránek sdělil, že bude-li pokles hladiny na „brněnském moři“ vlivem sucha pokračovat, v září dále omezí lodní transport jen na nejširší část nádrže mezi Bystrcí a zastávkou Rokle. Už proto, že není čím brněnskou nádrž nadlepšovat. Vždyť např. hladina Vodního díla Vír v horní části povodí Svratky má už prý asi 15 metrů podstav.
Skončí nebo neskončí dříve plavební sezóna?
„Když bude hladina dál klesat, v Brně skončí předčasně plavební sezóna. To proto, že budeme muset parníky (každý pro až 250 cestujících) zavčas vytáhnout z vody do hangáru. Klasající hladina přehrady se totiž už přibližuje ke konci podvodních kolejí a dalšího zařízení pro vytažení plavidel na břeh k posezonní opravě a obnově,“ vysvětlil Havránek.