Automobily „made in Morocco“: slavnostní představení modelu první marocké automobilky a prototypu vodíkového vozidla z marocké iniciativy králi Mohammedu V.
Dle Marocké tiskové agentury MAP, král Mohammed VI. v pondělí v královském paláci v Rabatu uvedl slavnostní představení modelu první marocké automobilky a prototypu vodíkového vozidla vyrobeného Maročanem, dvou inovativních projektů, které posílí propagaci značky „Made in Morocco“ a upevní místo království jako konkurenceschopné platformy automobilové výroby. Tento ceremoniál se konal za přítomnosti ministra průmyslu a obchodu pana Ryada Mezzoura.
Představení automobilu společnosti „Neo Motors“, vlastněné marockým kapitálem, a prototypu vodíkového vozidla společnosti NamX, nazvaného HUV (Hydrogen Utility Vehicle), panovníkovi podtrhuje královu ochotu podporovat a propagovat průkopnické národní podnikatelské iniciativy a tvůrčí schopnosti, zejména marocké mládeže, které tyto projekty ztělesňují.
Potvrzují také prozíravou vizi Jeho Veličenstva krále v oblasti udržitelného rozvoje a podpory obnovitelných zdrojů energie, zejména vznikajícího odvětví ekologického vodíku.
Neo Motors
Společnost Neo Motors založila v Ain Aouda (region Rabat-Salé-Kénitra) průmyslovou jednotku na výrobu motorových vozidel určených pro místní trh a na vývoz s plánovanou roční kapacitou 27 000 kusů a mírou integrace na místní úrovni 65 %. Celková plánovaná investice do tohoto projektu činí 156 milionů dirhamů a v konečném důsledku vytvoří 580 pracovních míst.
Konečné schválení prvního vozidla vydala Národní agentura pro bezpečnost silničního provozu v únoru 2023. Společnost zahájila předvýrobu a v červnu 2023 plánuje slavnostní otevření průmyslové jednotky a zahájení prodeje.
Tento projekt, který dává vzniknout první marocké značce automobilů pro širokou veřejnost, je podporován národními dovednostmi. Opírá se především o ekosystém místních dodavatelů automobilového průmyslu, který království vytvořilo.
Vodíkové auto od společnosti NamX
Prototyp vodíkového vozidla společnosti NamX byl navržen ve spolupráci s přední italskou designérskou kanceláří a karosárnou Pininfarina. Design interiéru vozidla vytvořily marocké talenty.
Model HUV bude zásobován vodíkem z centrální nádrže doplněné šesti vyjímatelnými kapslemi, což zaručuje dlouhý dojezd a usnadňuje dobíjení vodíku během několika minut.
Tímto pilotním projektem se Maroko pevně zařazuje do celosvětové dynamiky vývoje nových forem dopravy, které spojují efektivitu a ohleduplnost k životnímu prostředí.