Žabka plánuje velkou expanzi
Obchodní síť prodejen Žabka plánuje v letošním roce otevřít desítky nových prodejen. V současnosti provozuje 114 obchodů po celém Česku. Ten poslední otevřela minulý týden v Praze 5 v ulici K Závěrce 2774. Oblíbený formát moderních obchodů s širokou nabídkou potravin a dalších služeb se těší velkému zájmu jak ze strany zákazníků, tak i podnikatelů.
Obchodní síť prodejen Žabka je součástí skupiny Tesco v České republice od dubna 2011. Obchody fungují ve formě franšízy a jsou provozovány nezávislými podnikateli. Moderní obchod s širokým výběrem produktů a služeb v kombinaci s dobrou polohou jsou jedny z konkurenčních výhod prodejen Žabka. K tomu je třeba ještě připočíst dlouhou otevírací dobu (denně od 6 do 22 či 23 hodin) a 363 dní v roce. „Trendem poslední doby jsou rychlé nákupy v dobré dostupnosti s širokou nabídkou dalších služeb. Tato charakteristika bezezbytku odpovídá našim obchodům. Obchody s potravinami hrají nezastupitelnou roli a v rozvoji maloformátových prodejen vidíme velký potenciál. V letošním roce plánujeme proto otevřít desítky nových obchodů,“ říká Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka.
Od začátku roku otevřela Žabka již 7 nových obchodů. Poslední byl otevřen na konci minulého týdne na Praze 5 v ulici K Závěrce 2774 a navazuje na původní více než 20letou tradici obchodu s potravinami pro místní obyvatele. Na prodejní ploše 92 m2 nabídne vedle potravin i bohatou nabídku služeb finančního servisu, jako např. výběr hotovosti, placení složenek, dobíjení telefonního kreditu všech operátorů nebo prodej losů.
V minulosti platilo, že síť Žabka provozuje své obchody skoro výhradně jen v Praze a Středočeském kraji. To už je ale také minulostí, v rámci expanze v loňském roce otevřela své obchody v Pardubicích a Brně.
„Hodláme pokračovat s naší expanzí i mimo Prahu, ve velkých českých městech vidíme nevyužitý potenciál pro naše obchody. Na tomto trhu je stále i dostatek volného prostoru, který chceme obsadit,“ doplňuje Radim Lunda. Velkou výhodou obchodů Žabka je jejich variabilita a dokáží se přizpůsobit různým tvarům objektů. Standardní velikost prodejny Žabka se pohybuje od 90 do 110 m2, což je i ideální rozměr pro rozmístění veškerého zboží, které zákazník potřebuje k denní spotřebě.
Žabka se vedle expanze nových obchodů snaží neustále rozšiřovat i nabídku svých služeb, a tím reagovat na měnící se potřeby zákazníků. Na konci dubna vstoupila na trh online rozvozu potravin. Ve spolupráci se společností Bolt nabízí nákup a doručení potravin do 60 minut od objednání.
Obchody Žabka jsou stále častěji vyhledávány jako ideální podnikatelská příležitost. „Námi nabízené podmínky jsou bezkonkurenční na českém trhu. Jedná se především o minimální vstupní náklady pro všechny možné kombinace podnikání v síti Žabka,” dodává Radim Lunda. Nevratný vstupní poplatek činí 10 000 Kč a vratná jistina je ve výši 20 000 Kč. Společně se skládají před samotným převzetím provozovny. Svým franšízantům pak nabízí plně vybavené prodejny včetně veškerého zásobování.
Foto: Žabka