Bílé podtácky i tenčí obaly. Generální ředitelka Tesco v Brně ukázala, jak firma chrání životní prostředí

Společnost Tesco se zavázala stát se do roku 2050 celosvětově kompletně klimaticky neutrálním obchodním řetězcem, a to od výroby produktů přes jejich dopravu až po spotřebu. Jaké kroky k tomuto cíli již nyní společnost v České republice podniká, představila osobně v rámci projektu „Tesco pro planetu“ ambasadorka projektu a generální ředitelka Tesco ČR Katarína Navrátilová v pátek 23. května na jedinečné prohlídce prodejny v brněnském AVION Shopping Parku.

Mezi účastníky exkurze nechyběl ani hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich, enviromentální specialistka společnosti SAKO Brno Jana Suzová či ředitel Potravinové banky pro Brno a Jihomoravský kraj Pavel Kosorin.

Hosté postupně prošli sedm stanovišť, na kterých se seznámili například s prevencí plýtvání potravin, principy zdravého a udržitelného stravování, snižováním emisí v obchodech i v distribuci nebo optimalizací obalové strategie.

„Udržitelnost jsme začlenili do našich cílů, strategií a obchodních plánů. Zastáváme názor, že žít udržitelně by mělo být dostupné a výhodné pro každého. V rámci Tesco pro planetu chceme jít příkladem a inspirovat naše dodavatele i zákazníky, aby se ve svém každodenním životě rozhodovali s ohledem na životní prostředí,“ upozornila Katarína Navrátilová, která na konkrétních příkladech ukazovala, jaké kroky firma podniká na ochranu planety, jaké ambiciózní cíle si stanovila i jak jich dosahuje.

Tenčí obal ušetří tuny plastu, barva podtácku usnadní v Brně třídění

Společnost Tesco se snaží snižovat svou emisní stopu ve všech ohledech – v obchodech například pomocí využívání obnovitelných zdrojů energie či zaváděním LED osvětlení, při distribuci efektivní logistikou a optimálním vytížením nákladních vozů či optimalizací obalů s důrazem na jejich co největší recyklovatelnost.

Kromě rozsáhlého a propracovaného systému recyklace se Tesco aktivně snaží pomocí chytrých řešení o zamezení samotného vzniku odpadů. Například díky zmenšení šířky obalu oblíbených oříšků o pouhý 1 centimetr se podaří nevyprodukovat půl tuny plastového odpadu ročně. U jiného produktu pak společnost ztenčila obal o neznatelných 20 mikronů, což přineslo roční úsporu celých deseti tun plastu.

Zajímavý výsledek také přinesla spolupráce se společností SAKO Brno. Tesco se rozhodlo nahradit černé plastové podtácky u masných výrobků podtácky bílé barvy, a to z důvodu, aby je automatická třídicí linka zvládla mnohem lépe separovat.

Plýtvání potravinami nemá v Brně místo

Tesco rovněž klade velký důraz na zamezení plýtvání potravinami. Neprodané přebytky potravin prodejna daruje místním organizacím – Křesťanskému sboru Brno, Práhu jižní Morava a Potravinové bance pro Brno a Jihomoravský kraj.

Tesco se rovněž snaží dbát na zdraví svých zákazníků, a dokonce má vlastní unikátní metodiku pro stanovení zdravých potravin Tesco Health Score, kterou uplatňuje jako jediný obchodní řetězec v Česku na všechny nabízené výrobky.

„I díky Tesco Health Score jsme letos obdrželi prestižní ocenění Zodpovědný obchodník v kategorii Zdravý spotřebitel. Naším cílem je do roku 2027 zvýšit podíl prodeje zdravých výrobků na celkovém prodeji na 53 %. Chceme pomáhat zákazníkům jíst zdravě a udržitelně. Zároveň si uvědomujeme, že pro úspěch u zákazníků je potřeba jim nabízet cenově dostupné potraviny,“ řekla Katarína Navrátilová.

Jako příklad uvedla nabídku Čerstvých 5, kde firma každý týden za výhodnější ceny nabízí vybraných pět druhů ovoce a zeleniny. Zdůraznila také, že Tesco chápe nabídku rostlinných produktů jako důležitou a nedílnou součást sortimentu. V obchodech mohou zákazníci vybírat z více než 250 rostlinných alternativ včetně produktů vlastní značky Plant Chef.

Virtuálně je možné se prohlídky účastnit na této adrese: https://corporate.itesco.cz/udrzitelnost/pece-o-planetu

Foto: Tesco/Zprávy Brno

 

 

 

 

 

Jdi na vrch