autobus

Lepší vzduch v Brně. Jezdí zde 160 autobusů na CNG

Plynofikaci svého autobusového parku završil Dopravní podnik města Brna. Do jeho vozovny ve Slatině dorazilo posledních pět autobusů na stlačený zemní plyn. Tím už všech 160 autokarů této vozovny používá ekologické médium – CNG.

Pro plnění plynových nádob vozidel MHD si vybudovala tato vozovna již čtvrtý rychlovýdejní stojan, napojený na vysokotlaké plynovodní potrubí.

Autobusy, které jezdí na CNG mají klimatizaci

“ Věřím, že cestující ocení v následujících tropických dnech i klimatizaci vozidel. Naší snahou je pořizovat vozy, tramvaje, trolejbusy nebo autobusy, právě s klimatizací,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek a pokračoval: „Další výhoda těchto vozů je především jejich nízkopodlažnost. Poslední várka šesti desítek autobusů vyšla na více než 498 milionů korun. Z toho přes 80 % pokryje dotace z Integrovaného regionálního operačního programu EU.“

Od roku 2014 probíhá plynofikace vozového parku DPMB

Vozy postupně nahradí starší typy, převážně autobusy Karosa řady B961, B941 a Citelis 18m. Projekt plynofikace vozového parku DPMB odstartoval na jaře roku 2014, kdy ve vozovně Slatina  začala výstavba plnicí stanice na CNG. Ve stejném roce pořídil DPMB prvních dvanáct autobusů. V roce 2015 se pak jejich počet rozšířil o dalších 88.

Úspora na palivu pro DPMB

Aktuálně má brněnská MHD polovinu z asi 320 autobusů na stlačený zemní plyn, který je alternativa k naftě. Provoz těchto vozidel je ekologičtější a levnější, Roční úspora ve srovnání s naftovými autobusy se předpokládá okolo 60 milionů korun ročně.

Jdi na vrch