sedačka Britax Romer

Jak se testuje autosedačka, ve které jezdí děti britské královské rodiny

Princ William s vévodkyní Kate, herec George Clooney nebo zpěvačka Pink, ti všichni vozí své děti v autosedačkách Britax Römer. Firma vyrábí autosedačky od roku 1978, patří tak k průkopníkům tématu bezpečnosti dětí při cestování autem.

Všechny produkty testuje ve vlastním, novém testovacím středisku v německém Leipheimu. Nové crashtestové centrum otevřeli v letošním roce. Podívejte se, co všechno předchází tomu, než se autosedačka dostane k rodinám.

Bezpečné autosedačky

autosedačkyFirma Britax Römer si zakládá na tom, že její autosedačky patří opravdu k těm nejkvalitnějším po všech stránkách. Proto je používají nejvýznamnější výrobci automobilů jako Porsche, Mercedes nebo Volkswagen při nárazových testech u svých nových modelů. „Aby autosedačka byla bezpečná, musí být vyrobena z těch nejkvalitnějších materiálů. Proto od nití, přes potahy a veškeré dílčí komponenty, vyrábíme vše v Evropě. V tuto chvíli nám zůstali pouze dvě divize v Číně, ty ale do půl roku přesuneme také do Evropy,“ uvedl generální ředitel Britax Römer Rainer Stäbler.

Britax Römer stanovuje nejvyšší normy v bezpečnosti

autosedačkyBritax Römer je jedna z mála firem na světě, která má vlastní, rozsáhlé testovací středisko. „Je to pro nás velkou výhodou. Všechny novinky můžeme testovat neomezeněkrát. Veškerá data z testů analyzujeme a na základě výsledků pak produkt upravujeme tak dlouho, dokud není podle našich představ a nejvyšších bezpečnostních norem,“ popsal Stäbler.

Testováním projdou veškeré komponenty od potahů, u kterých se zkouší, kolik vyprání vydrží, přes veškeré popruhy, přezky a plastové díly sedačky. „Neplníme pouze zákonem stanovené bezpečnostní normy. Na naše produkty máme výrazně vyšší nároky. I díky tomu, máme několik patentů týkajících se bezpečnostních technologií u autosedaček,“ uvedl generální ředitel.

Testuje se 24 hodin denně

Testovací středisko je v provozu čtyřiadvacet hodin denně. Testy jsou nastaveny tak, aby odrážely celý životní cyklus autosedačky. Například klasická upínací přezka musí podle zákona vydržet pět tisíc rozepnutí a zapnutí při síle 10 kN. Britax Römer své přezky testuje silou 14 kN a musí vydržet 50 000 tisíc cyklů.

Autosedačky musí být také odolné vůči vnějším vlivům. Proto na střeše sídla Britax Römer v Leipheimu vždy najdete umístěný některý z produktů, u kterého se testuje jeho výdrž skrz změny počasí a teplot. Jedna ze sedaček je na střeše už dvacet let, materiály stále drží.

Ze všech testů vznikají detailní analýzy. Pokud dojde při testování k jakékoliv chybě, zastaví se výroba daného modelu na tak dlouho, dokud se neobjeví a nenapraví příčina problému. Bezpečnost dětí je naprosto zásadní.

Firma vlastní dva přístroje pro simulaci skutečné havárie

sedačka Britax RomerNejvíce pyšní jsou ale v sídle společnosti Britax Römer na dva crashtestovací přístroje. Ty jsou jejich velkou výhodou oproti konkurenci, která si crashtestové zařízení často nemůže dovolit. Crashtestovací přístroje simulují skutečný náraz při autonehodě.

Technici vidí, jak se při nehodě bude daný produkt chovat, na figuríně pak vidí, co náraz udělá s dítětem, zda ho sedačka dostatečně chrání. „Každý, kdo vidí tyto testy, si uvědomí, o jak krátký okamžik se při nárazu jedná a jak důležité je dítě v autě chránit,“ popsal Stäbler.

Technici vše analyzují

Crashtesty jsou snímané rychlostními kamerami. Záběry pak opět analyzují technici. V Leipheimu se ročně vyrobí přibližně 700 000 autosedaček. Z každých pěti tisíc vyrobených sedaček technici náhodně vyberou jednu, která podstoupí veškeré testy. „U nových produktů se testuje jedna autosedačka ze sta produktů,“ dodal ředitel.

Vývoj nových produktů značky Britax Römer je velmi pečlivý. Proto firma představuje přibližně jednu novinku ročně. Rodiče se ale mohou spolehnout, že právě ta daná novinka, je to nejlepší, co z hlediska bezpečnosti mohou pro své dítě pořídit.

(red)

Jdi na vrch
%d blogerům se to líbí: