jaro v Líšni

Tramvajové tratě v Brně se zbaví vlnek

Přes šestadvacet kilometrů tramvajových tratí v Brně se zbaví vlnek. Dopravní podnik moravské metropole začal brousit kolejnice. Práce potrvají přes měsíc.

Drobné vlnky vznikají na kolejnicích při běžném provozu. Výrazně zvyšují hlučnost, vibrace a taky nepříznivě působí na jízdu tramvají. Vlnky se odstraňují strojními bruskami.

Efekt nespočívá pouze ve výrazné zmenšení hluku při jízdě, menší opotřebení tramvajových tratí a také vozidel. Kolikrát bude muset bruska po vybraném úseku projet, závisí vždy na míře vlnkovitosti.

Broušení kolejí je pravidelná údržba

Brousicí souprava
Foto: Tramvajklub Brno

„Broušení je součástí pravidelné cyklické údržby tramvajových tratí, které provozuje brněnský dopravní podnik. Jde o efektivní způsob údržby. Navíc přináší související efekty směrem k vnějšímu prostředí jako je snížení hluku a vibrací.“

„Brousit se bude např. v úseku Hybešova – Václavská, Novolíšeňská – Mifkova, smyčka Řečkovice – Hudcova – Semilasso. Dohromady projde strojním broušením sedm úseků, což činí 26 370 metrů tramvajových tratí,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Opravovat se bude v noci

Broušení je naplánováno na noční hodiny přibližně od 23 hod do 04.30 hodin, kdy tramvaje nejezdí. Opravy se tak cestujících nedotknou. Jednorázově budou hlukem dotčeni obyvatelé domů v lokalitách, kde budou práce probíhat.

Za posledních sedm let nechal DPMB zbrousit přes sto kilometrů tramvajových tratí. Podle prvotních odhadů potrvá letošní broušení kolejnic do konce července a vyjde na více než 4,6 milionu korun.

Jdi na vrch