Tramvajová doprava

Letní rekonstrukce tramvajových tratí v Brně

V letních měsících, kdy je ve městě o asi 90 000 vysokoškolských a středoškolských studentů méně (a v období dovolených ubude 15 až 20 procent cestujících),  plánuje Dopravní podnik města Brna (DPMB) v koordinaci s magistrátem rekonstruovat několik tramvajových tratí.

Modernizace těchto traťových úseků o celkové délce přes tři kilometry si vyžádá investovat nejméně 220 milionů korun. Protože v dopravně zahlcených ulicích Brna pohyb vozidel často vázne až kolabuje, a další rozkopaná ulice v centru by místní obyvatele i dopravu zcela paralyzovala, dopravní orgány města v koordinaci odložily opravu tramvajové trati v ulici Veveří, i když je ve špatném technickém stavu.

Rekonstrukce Veveří až v roce 2019

Dopravní podnik se má snažit  udržet na trati dosavadní provoz do jara 2019, kdy bude nutné opravu bezpodmínečně uskutečnit.

Do čeho bude letos v létě DPMB investovat? Rekonstrukce už nevyhovující tramvajové tratě na Moravském náměstí v úseku navazujícím na ulici Milady Horákové (mezi ulicemi Koliště a Rooseveltovou).

O prázdninových měsících na ni použije 14 milionů Kč, včetně na odhlučnění a omezení vibrací, bezbariérové přístupy na nástupní ostávky, které budou navíc prodlouženy. Tramvajové linky 3 a 5 v tomto místě budou přerušeny a veřejná doprava řešena náhradou.

V létě přes Svoboďák tramvají nepojedete

Dále to bude kompletní Rekonstrukce kolejového trojúhelníku Moravské náměstí v ústí ulic Joštovy a Rašínovy za 30 milionů Kč. To včetně výhybek v koordinaci s opravou dlažby společností BKOM před kostelem sv. Tomáše a rekonstrukcí horkovodu v ulici Rašínově.

Po dobu prázdnin tramvaje přes náměstí Svobody nepojedou, mají jezdit odklonem.

Do Obřan to taky půjde těžko

Rekonstrukce tramvajové tratě v ulicích Selská – Obřanská za 72 milionů Kč začíná nyní přípravnými pracemi a potrvá od června až do září.
V rámci této akce dojde k rekonstrukci tramvajové smyčky Babická, společně s bezbariérovými zastávkami pro výstup a nástup, opravě smyčky Maloměřice-most a také k rekonstrukci tramvajové tratě v ulicích Selské a Obřanské.

Vyměněny budou kolejnice, a to opět s ohledem na odhlučnění a snížení vibrací tramvajové dopravy. Oprava využije už fungující výlukovou travajovou dopravu v souvilosti s rekonstrukcí ulice Valchařské.

Ulice Nezamyslova

Prázdninová Stavební úprava tramvajové tratě Nezamyslova – Ostravská počítá s investicí dokonce 105 milionů korun. Jde o rekonstrukci tramvajové tratě v úseku od zastávky Geislerova až po odbočný uzel Líšeň x Stránská skála, která vede z větší části po samostatném tělese.

V rámci prací nastane kompletní obnova tramvajového tělesa, instalace pryžových bokovnic a obnovení přechodů přes trať. Tramvajová linka 8 bude odkloněna ulicí Táborskou do Juliánova. Linka 10 bude mimo provoz.

Náhradní dopravu do Líšně zajistí posílené autobusové linky 55 a 78 z přestupního bodu u Dělnického domu.

Jdi na vrch
%d blogerům se to líbí: