generalni_reditel_dopravniho_podniku_mesta_brna_milo___havranek_zahajuije_72._prepravni_sezonu_elektrickymi_parniky_na_brnenskem_-mori-

Brněnská přehrada zahájila 72. plavební sezónu

Šest lodí Dopravního podniku města Brna (DPMB) s ekologickým bateriovým elektrickým pohonem (každá pro více než 200 cestujících) zahájilo v sobotu letošní přepravu cestujících po hladině Brněnské přehrady.

prvni_letosni_vyjizdka_parniku_na_brnenskem_-mořiPočet přepravených na parnících DPMB každoročně stoupá. „Vloni převezly přes 245 000 návštěvníků. Doufám, že v nové 72. přepravní sezóně toto číslo opět navýšíme,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Lodní lístek bez čekání

Cestující letos mohou využít nový automat na lodní lístky v přístavišti v Bystrci. Pomocí bezkontaktní platební karty si kupují zájemci lodní lístek sami bez čekání u okénka předprodeje.

Nové bezbariérové přístaviště

V příštím roce má podnik v plánu vybudovat nové bezbariérové přístaviště Osada, které nahradí přístaviště dosavadní a zastávku Sokolské koupaliště. Tím vznikne na levém břehu jezera jen jedno přístaviště uprostřed těchto dvou.

Pravidelná linka do Veverské Bítýšky

JachtařiV plavební sezóně zajišťuje DPMB pravidelnou linkovou dopravu z Brna – Bystrce do Veverské Bítýšky. Celková plavební dráha je dlouhá necelých 10 km. Lodě ji ujedou za 70 minut.

Flotila DPMB, pro kterou je charakteristický elektrický pohon, se skládá ze šesti lodí: Lipsko, Vídeň, Utrecht, Dallas, Stuttgart a starší jednopalubové lodi Brno. Ceny pro letošní plavební sezónu zůstávají stejné jako loni.

Trocha historie

Počátek hromadné přepravy osob na hladině Brněnské přehrady se datuje od 5. května 1946, kdy začaly vozit cestující lodi Brno, Morava a malý člun Svratka.

Jako první ve střední Evropě na sever od Alp měla brněnská lodní flotila ekologický bateriový elektrický pohon. První plavidla pro přehradu vyrobili montéři Královopolské strojírny krátce po válce z tramvajových dílů.

Jdi na vrch
%d blogerům se to líbí: